Monday 16 August 2010

Vadå uppdatering?

Jag spenderade största delen av morgonen nere i källaren med att leka lite med en hornbit, testa lite hur materialet fungerar och så. Det gick ganska bra även om det inte resulterade i något användningsbart. Kom däremot fram till att jag behöver fler verktyg, något att såga med, fick hålla till godo med en relativt stor bågfil idag och jag tror inte att man kan göra något direkt precisionsarbete med den. Det får alltså bli inköp av en något mindre såg. Både Liz och Frej har tipsat mig om en guldssmedssåg så det står väl högst på listan. Annars har jag nog det mesta jag behöver, pappa sa att han nog hade något jag kunde gravera med. Ja, vi får ju se vad det är för något och om det är hanterbart, annars får jag väl investera i något sånt med. 

Jag har funderat lite på det där med uppdatering, om det är bra att jag uppdaterar så ofta eller om de få som läser lär tröttna eller så. Jag vet inte, får väl hålla i mig lite och skriva kanske lite mindre ofta. Fast det är ju så kul! Äh, vi får se, jag skapade ju den här bloggen främst för mina egna syften så det är väl jag som bestämmer.

Jaja, nu ner i källaren igen och se om jag kan hitta på något mer i snickarbon! 



No comments:

Post a Comment